Dec 17, 2012

openSUSE Forums: Noob wil de volgende software installeren

openSUSE Forums
openSUSE Forums
Noob wil de volgende software installeren
Dec 17th 2012, 21:05

Hallo,

Ik heb totaal geen ervaring met Linux.Ik heb op een erg oude laptop Suse Linux 10.0 geinstalleerd, maar de jongens van het forum van suse linux zeiden dat ik opensuse moet installeren.
Dus nu ben ik openSUSE 12.2 32-bit aan het downloaden.

Dit terzijde wil ik volgende programma's installeren:

Gromacs
Lammps
Meep

(Zijn wetenschappelijke software en ik wil daar wat mee experimenteren)

Maar hoe moet ik die installeren? Zijn daar rpm's voor, hoe kan ik die googlen, ik ben een noob, dus ik wil ze liefst precompiled vinden.

Ik heb op mijn laptop een oude rpm van gromacs geinstalleerd, maar ik ga zeer binnenkort dan toch overschaklen op openSUSE.
(Ik heb gecheckt of het geinstalleerd was met rpm -qa ofzoiets en hij stond erin, ik kon het programma wel nergens openen)
Dit is ook niet geheel duidelijk, hoe ik reeds geinstalleerde packages moet openen.

Kan iemand mij wat wegwijs maken, ben al een ganse dag aan het klooien en mijn hoofd barst :)

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

No comments: