Jan 14, 2013

openSUSE Forums: Ontgoocheling over OpenSUSE 12.2

openSUSE Forums
openSUSE Forums
Ontgoocheling over OpenSUSE 12.2
Jan 14th 2013, 15:44

IK heb onlangs een upgrade gedaan van mijn 11.4 naar 12.2 . Tot mijn verbazing blijken een reeks voor mij belangrijke pakketten niet meer te bestaan voor 12.2 : Lyx, Openshot, Bombono, VLC . LabPlot bestaat maar werkt niet meer. Het vindt een libLabPlot.so.1 niet alhoewel er een link is naar libLabPlot.so.6 . Zelfs als ik de folder op het zoekpad zet, wordt hij nog niet gevonden. Ik heb het gebruik van Kmail gestopt en ben overgeschakeld op Thunderbird, maar Firefox wil nog altijd Kmail opstarten alhoewel ik op 2 plaatsen gezegd heb dat het Thunderbird moet zijn. Ik heb bij de systeeminstellingen moeten invullen dat Grub2 gebruikt wordt anders schakelde mijn laptop niet uit na het afsluiten.

In de tijd van de mainframes werd gezegd dat er jaarlijks veel firma's overschakelden van andere leveranciers naar IBM, niet omdat IBM beter was maar omdat er voor alles veel meer software bestond op IBM computers dan op andere. Gaan we dezelfde weg op bij Linux en gaat men zich richten op een paar zeer populaire distributies en de rest in de kou laten?

Suse-gebruiker sinds 1996.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

No comments: